Frokost

27 mar

Jeg har aldri vært noe vanedyr. Jeg har ikke alltid én type ost og en pakke skinke i kjøleskapet. Sånn sett kan man kanskje si at jeg skjemmer meg selv litt bort. Hverdagsfrokosten har likevel blitt litt rutinepreget. Det går mye i grøt. Det som er kult er at grøt kan være så mangt. Jeg skal legge ut de ulike variasjonene jeg prøver etter hvert. I dag serverer jeg suksessgrøten min, som ALLE liker.

Morgengrøt

Du trenger:

  • Havregryn
  • Solsikkefrø
  • Chiafrø
  • Krossede linfrø
  • Banan (kuttet opp og fryst)
  • Blåbær (jeg bruker fryste når det ikke er sesong)
  • Sojamelk (eller annen god melk)
  • Vann
  • Kokosolje
  • Kanel

Deretter:

  • Legg frøene i vann kvelden før
  • Ha en håndfull havregryn i en kjele. Tilsett frøene (+ frøvannet).
  • Spe på med melk til du føler det er nok væske.
  • Tilsett en frossen banan i biter og tre spiseskjeer blåbær.
  • Kok opp
  • Ta kjelen av platen og rør inn en halv spiseskje kokosolje
  • Server med masse kanel

Legg igjen en kommentar